18.–20. augustil toimus Läänemaal Tuksi Tervise- ja Spordikeskuses juba 19. korda MTÜ Noorteühing TORE suvekool „Annan endast parima – uus peatükk”. Sadakond suvekoolis osalenud noort tulid kokku üle Eesti 19 koolist ja noortekeskusest.
Kuusalu Keskkoolist osales laagris 6 noort, kes kõik paistsid silma oma hoolivuse, sõbralikkuse, julguse ja tegutsemisrõõmuga. Kuusalu TOREkad tõid välja, et laagris olid väga sõbralikud inimesed, neil oli lõbus ja huvitav osaleda erinevates tegevustes, saadi uusi sõpru ja see oli mõnus seiklus enne kooli algust. Noortega oli kaasas juhendaja Helen Valdma.
Suvekooli eesmärk on arendada noorte sotsiaalseid ja emotsionaalseid oskusi mänguliste tegevuste kaudu. Noored said end proovile panna kaheksas erinevas töötoas: improviseerimine, inimraamatukogu, avalik esinemine, meeskonnatöö, „tunnete järjehoidjad”, lugude jutustamine, märkmike loomine ning loovliikumine. Juhendajatele pakkus väärt kogemust näitleja Inga Lunge juhendatud kehakeele meistriklass, millest saadud nipid aitavad neil uuel õppeaastal noortega töötades veelgi enesekindlamalt tegutseda.
Õhtuti toimusid stiiliõhtud, esines bänd ja oli ka ööhäire, et üheskoos öölaulupidu korraldada.
Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) rahastas 2024-2025 õ-a keskkonnateadlikkuse programmist Kuusalu Keskkooli õpilaste õppekava toetavaid õppekäike 4 590 euro ulatuses. Õppekäikudel osalesid I-III kooliastme õpilased.
2024-2025 õ-a läbiviidud õppekäigud ja – programmid:
Projekt: „Õpilase vaimse ja sotsiaalse arengu toetamine Euroopa kodanikuks kasvamisel“
Projekti nr: 2023-1-EE01-KA122-SCH-000137311
Projekti periood: 2023 - 2025
Projekti tegevused: Õpilaste rühmaviisiline õpiränne
Osalejad: Kuusalu Keskkooli õpetajad ja põhikooliõpilased
Projekti eesmärgid:
Toimus 3 õpilaste rühmaviisilist õpirännet
Mitmekülgne ja vahetu õpirännete kogemus tõstis õpilaste õpihuvi, kuna nad said teadmisi ja elamusi väljaspool tavapärast koolikeskkonda, seostasid õpitut päriseluga ning avastasid uusi kultuuri- ja teadmisvaldkondi. Samuti arendas õpiränne oluliselt nende sotsiaalset pädevust – paranesid koostöö- ja suhtlemisoskused, eneseväljendusjulgus ning valmisolek tegutseda erinevates kultuurikeskkondades. Õpilased õppisid austama mitmekesisust ning tundsid end väärtuslike osalejatena rahvusvahelises kogukonnas. Nad õppisid oma aega planeerima, vastutust võtma igapäevaste otsuste ja heade kultuuridevaheliste suhete loomise eest.
Igal õpirändel teevad õpilased esitluse oma koolist, riigist ja kultuurist.